Livet i Corredabat

7 uker igjen til jeg kommer hjem..

Hei igjen!
Noen dager siden sist naa. Rart hvordan tiden har flydd. Har vaert her en uke alt i dag. Savner dere hjemme noe innmari, rart aa ikke ha dere rundt meg her. Men jeg har det veldig bra og laerer mye spansk og opplever mye. Dagene har faat sine rutiner og uka gaar fort. Man til fredag er timeplanene som folger:
06.30 Staa oppç
07.00 Frokost og kaffe
07.50 Gaa til skolen
08.00- 12.00 paa skolen (30 min pause)
12.30 Lunsj
13.00- 17.00 - Lekse tid, slappe av osv..
17.00 Middag
Om kveldene gjor vi lekser, slapper av osv.. I gaar mandag var vi f.eks med Don han amerikaneren paa spinning. Spinningtimen foregaar i en stor hage bak huset med 15 ordentlige spinning sykler, hoy musikk og en instruktor. 45 min. Utrolig morro! Saa vi skal gaa paa det fast 3 dager i uka de neste to ukene da. hehe.. Vanlig maaltider her bestaar av ris, bonner, brokkoli, blomkaal, salat og enten kylling eller fisk ved siden av. Gjerne grov baguett ogsaa. Saa veldig grei mat. Faar noe rart innimellom med alltid det andre ved siden av. hehe...

Helgen som var dro jeg og Silja til Jaco Beach. Det var en 3 timer lang buss tur fra San Jose hvor vi maatte staa 1 1/2 time forst fordi ingen hadde sagt til oss at vi maatte ha egne seter for aa sitte. Men men..fikk sitte til slutt og naar vi kom fram vaar det som aa gaa rett inn i en badstue. Det var helt SYKT varmt. Ganske stor forskjell til San Jose og Corredabat hvor vi bor de forste 3 ukene. Da befinner vi oss 1300 meter over havet saa er varmt her men litt kjolig og ikke noe bikini tid. Men jaco beach var SYKT varmt mellom 30 0g 40 grader og sinnsykt fine strender. Vi kom rett til solnedgangen saa var bare aa lope ned til stranda og frem med kameraet. Etter en halvtime var vi klissvaate av svette og utrolig sultne. Vi fikk leid et rom paa et sliten og shabby hostell forste natta. Skifta og dro ut for aa kikke litt og spise paa en koselig restaurant med koselige kelnere. Dagene etter vaknet vi rundt halv 8 pga varmen og det bar rett ut aa spise frokost og finne et annet hotell. MED aircondition. Vi kom over et hotell kalt TOMMY Gs som var eid av et amerikansk ektepar. Her betalte vi 200 kr hver for et stort rom med bad, stue, kjokken, soverom, vifter, kjoleskap og aircondition. Fri bruk av svommebasseng og hagen saa mye vi ville. herlig!! Vi dro saa paa stranda noen timer med herlig vind, mye surfere og store bolger. Var ogsaa en del hester der, mye folk som bare sitter og glor og menn som gaar forbi og kikker. men men.. pga varmen var det mer behagelig og ligge ved bassenget til hotellet saa vi gikk opp dit etter et par timer. Lettere aa faa kjola seg ned, for etter 5 min i sola midt paa dagen er du klissvaat!.
Etter litt soling og lunsj dro vi paa kikketur og fikk kjopt oss hver vaar kjole saa vi hadde noe aa ha paa oss til kvelden. Dro ut og spiste og bestilte hver vaar tropiske drink. Herlig idyll! Jaco var veldig varmt og fult av turister og fine strender. Men er veldig mye stoff og prostitusjon spesielt her pga partymiljoet. Guttene og mennene der glaner!!!, plyster, hvisler, roper, snakker og hilser til deg. Annenhver bil tuter paa deg og guttene er ikke akkurat sjenerte der. En bil stoppet ved siden av meg mens silja var i proverommet, da var det 3 gutter/menn som spurte meg "how much for how long", saa jadda. Men det er vist vanlig der da..Jeg og Silja fant ut at neste gang skulle vi svare " too much" or " to expensive for you"..

Ellers er livet greit her. Dagene gaar sin gang og vi laerer spansk og planlegger helgene. Denne helgen tenker vi aa dra inn til San Jose, shoppe litt og ta en dagstur til en vulkan eller prove saann Canopy. Canopy vil si at du blir fest med seler rundt deg til et tau ogsa utforsker du regnskogen fra langt over bakken. Sok paa google for aa se bilder og skjonne hva jeg mener..hehe.. Neste uke paa onsdag begynner pasken og da er Silja ferdig paa kurset her og reiser til Quepos. Jeg er invitert med av laereren vaer til Playa Carillo for aa besoke noen venner av henne. Laereren vaar heter forresten Andrea, er 26 aar og kjempe herlig!! Saa tror nok jeg blir med henne, for aa vaere her fra onsdag -sondag naar alt er stengt er ikke aa anbefale sier hun. Saa blir deilig med 5 dager i den varmeste provinsen i Guanacaste;) hehe..
Det var alt for denne gang! Savner dere masse alle sammen og tenker masse paa dere!! Rakk ikke aa si hade eller noe paa telefon for det ble brutt i gaar, men mamma,pappa, sara og frida jeg er veldig glad i dere og savner aa se dere hver dag! Blir godt aa komme hjem igjen uten tvil!