Livstegn fra Puntarenas..

Dagene gaar sin gang..

CIMG0964.jpg Da var det tid for en liten oppdatering herfra igjen. Stort har ikke skjedd annet enn at vi har blitt en anelse brunere, mer vant til varmen og fortsatt lei av aa bli plystret og hvislet etter som katter. Har vaert en uke paa jobb og gaar inn i den siste uken naa. Jei! Dagene gaar greit men jobben er ikke akkurat givende kan man si. I dag satt jeg 4 1/2 time og filtrerte microorganismer ut av to 1000 og 1500 liters tanker... sitter paa en botte med en botte foran deg med filter i. En vannslange oppi som konstant fyller den med vann ogsaa sitter du der med en gummi hammer og slaar paa botta for aa faa vannet til aa renne ut gjennom filteret. Hores givende ut sant? hehe....

Torsdag etter jobb bar det rett hjem og spise for vi pakket sekken og dro av gaarde til byen igjen. Sto ved ferje leiet, trodde vi, men det var til en annen type ferje saa vi hadde 10 min paa aa gaa 3 km for aa komme til neste ferje leiet. Ingen taxi naar du trenger den vettu. Typisk! men men... Da vi endelig fant det andre ferjeleiet gikk ikke ferja for halv 6 saa da kunne vi slappe av litt..hehe..
CIMG0827.jpg Det var en 1 1/2 times baat tur inn i en fantastisk solnedgang for vi gikk i land i Paquera. Derfra bar det videre med en buss et stykke for vi byttet buss som endelig tok oss helt frem til Montezuma, eller MonteFuma som det ogsaa kalles fordi det er saa mange som royker der.

Montezuma kan beskrives som en mini bitte liten landsby med 3 gater til sammen. Noen smaa butikker, en del restauranter og en hovedbar/utested og ikke minst en fantastisk fin strand! I Montezuma finner du alt fra hosteller hvor du kan leie telt og hengekoye til pensjonater til mer hotell lignende ting. Vi leide oss inn pa et sted som het Pension Jenny. Helt greit sted med laas paa dora, to senger, VIFTE og vask, dusj og do felles. Er ikke vits i aa betale my for overnatting i det landet her annet enn sikkerheten for du er aldri paa rommet uansett. CIMG0932.jpg Vi had de en herlig fredag i sola paa stranda hele dagen og fant ogsaa en koselig kafe under palmene helt nede paa stranda hvor det var deilig aa ta en liten pause fra sola i. CIMG0947.jpg Fredag kveld motte vi Hege og Tine fra Norge som er paa gjennomreise i Latin Amerika. Kjempe goy og utrolig koselig og vaere med andre fra Norge ogsaa. Vi hadde en kjempe morsom kveld sammen men alle tok kvelden tidlig for vi skulle tidlig opp. Dagen etter spiste vi god frokost for vi dro avgaarde med bussen tilbake til ferja. Denne gangen fikk vi tatt en liten ferje som vi kunne ligge oppe paa dekk og sole oss hele turen. Herlig!!

CIMG0899.jpg CIMG0876.jpg

Kvelden tilbragte vi hjemme hos familien hvor vi dusjet, slappet av og ordnet oss til vi skulle ut med Maria Jose og vennene hennes. Men plutselig rundt halv 11 tiden aapnet himmelen seg totalt og det holjet ned i botter og spann saa man trodde huset skulle rase sammen omtrent. Holdt heldigvis bare paa i en halvtime saa halv 12 dro vi ut alike vel. Sondagen bare slappet vi av paa stranda hele dagen og tilbragte kvelden foran tvn, deilig sondag!

Denne uka er det tilbake igjen paa jobb. Formen min er ikke helt bra om dagen men det kommer seg vel! Det naermer seg endelig sakte men sikkert hjemreise tid for meg noe jeg gleder meg veldig til! :D

Prover aa faa lagt ved litt bilder denne gangen saa dere faar noen smaa glimt fra Montezuma og Marine parken:)

Con amor
- Ina

Her er noen bilder fra tidligere ogsaa hvis dere ikke har faatt sett de. Vet noen av dere ikke har faatt sett bilder jeg har provd aa legge ut tidligere:)
CIMG0415.jpg - JACO beach
CIMG0376.jpg - JACO beach
CIMG0318.jpg - Her er hostellet jeg bodde paa de to forste dagene i Costa Rica. Jeg og Kristina skal bo paa Costa Rica Back packers som det heter de siste dagene i San Jose ogsaa.